sonja suosittelee viestiä #679571 .
Työmijes Työmijes
Sotamies, toimikaa! Sotamies, toimikaa!
AC/DC AC/DC
maahan muuttaja apu apustus maahan muuttaja apu apustus
Adoptoi apina Adoptoi apina
Dominoefekti Dominoefekti
Tanskan menoa Tanskan menoa
Noottikriisi Noottikriisi
Asiat tärkeysjärjestykseen! Asiat tärkeysjärjestykseen!
Thoughts and prayers Thoughts and prayers
Vaalianime 2019 Vaalianime 2019
Käsityöhetki Käsityöhetki

sonja lähetti viestin #759844 kohteeseen Cykaaaaa.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759843 kohteeseen Onpas täällä hi.

Iisakki lähetti viestin #759842 kohteeseen Realisaatio: T.

sonja lähetti viestin #759841 kohteeseen Miehet vs naiset.

sonja lähetti viestin #759840 kohteeseen rantasuunnitelma 2026.

Basso lähetti viestin #759839 kohteeseen Potsila mietitä.

Attzuu lähetti viestin #759838 kohteeseen Realisaatio: T.

SecretMetal lähetti viestin #759837 kohteeseen Onpas täällä hi.

Nakuankka lähetti viestin #759836 kohteeseen Onpas täällä hi.

valupertti lähetti viestin #759835 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759834 kohteeseen Onpas täällä hi.

valupertti lähetti viestin #759833 kohteeseen Onpas täällä hi.

M75 lähetti viestin #759832 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

SecretMetal lähetti viestin #759831 kohteeseen Onpas täällä hi.

SecretMetal lähetti viestin #759830 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759829 kohteeseen Evoluutio ei ol.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759828 kohteeseen Sekakäyttö on parasta huumetta.

Nakuankka lähetti viestin #759827 kohteeseen Onpas täällä hi.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759826 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759825 kohteeseen Shake your (anime) booty.

ThisIsRape69 lähetti viestin #759824 kohteeseen Cykaaaaa.

valupertti lähetti viestin #759823 kohteeseen Onpas täällä hi.

Nakuankka lähetti viestin #759822 kohteeseen Onpas täällä hi.

valupertti lähetti viestin #759821 kohteeseen rantasuunnitelma 2026.

valupertti lähetti viestin #759820 kohteeseen Onpas täällä hi.

Psyyke lähetti median rantasuunnitelma 2026.

Granit lähetti viestin #759819 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

Nakuankka lähetti viestin #759818 kohteeseen Onpas täällä hi.

sonja lähetti median Miehet vs naiset.

Pölle lähetti median Skywanker.

Likasanko lähetti viestin #759816 kohteeseen Cykaaaaa.

Strigoi lähetti median Cykaaaaa.

lja lähetti viestin #759815 kohteeseen Moro taas Moon.

Psyyke lähetti viestin #759814 kohteeseen pallo.

blaablaa lähetti viestin #759813 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

valupertti lähetti viestin #759812 kohteeseen Huomenta [m=50.

sonja lähetti viestin #759811 kohteeseen Shake your (anime) booty.

sonja lähetti viestin #759810 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

sonja lähetti viestin #759808 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

lja lähetti viestin #759807 kohteeseen Rallati .. laua.

Granit lähetti viestin #759806 kohteeseen Kun kuulet päivän uutiset.

Granit lähetti median Kun kuulet päivän uutiset.

digimummo lähetti viestin #759805 kohteeseen virallinen valvoja.

digimummo lähetti median Shake your (anime) booty.

digimummo lähetti viestin #759804 kohteeseen Evoluutio ei ol.

sonja lähetti viestin #759800 kohteeseen iltapuuhat.

sonja lähetti viestin #759799 kohteeseen Oma kansa ensin ajattelu on vahingollista.

Granit lähetti viestin #759798 kohteeseen Jos ei viina ja.

Granit lähetti viestin #759797 kohteeseen Meillä oli kasa.

Likasanko lähetti viestin #759796 kohteeseen uwu nappisilmä.

sonja lähetti viestin #759795 kohteeseen Pesulla.

sonja lähetti viestin #759794 kohteeseen itämainen tupakkatehdas.

valupertti lähetti viestin #759793 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759792 kohteeseen Lestoilla on bi.

Aito_Norjalainen lähetti viestin #759791 kohteeseen Lestoilla on bi.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759790 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759789 kohteeseen Evoluutio ei ol.

valupertti lähetti viestin #759788 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759787 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Frensesia lähetti viestin #759786 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Nakuankka lähetti viestin #759785 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759784 kohteeseen pallo.

valupertti lähetti viestin #759783 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759782 kohteeseen Evoluutio ei ol.

Vumpalouska lähetti viestin #759781 kohteeseen pallo.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759780 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Psyyke lähetti viestin #759779 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759778 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759777 kohteeseen Evoluutio ei ol.

sonja lähetti viestin #759776 kohteeseen itämainen tupakkatehdas.

Psyyke lähetti viestin #759774 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759773 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Frensesia lähetti viestin #759772 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759770 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Heimosenkeimo lähetti viestin #759768 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Psyyke lähetti viestin #759767 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

Nakuankka lähetti viestin #759766 kohteeseen [m=67512] 6 ru.

valupertti lähetti viestin #759764 kohteeseen "kutsut loppu p.

valupertti lähetti viestin #759763 kohteeseen "kutsut loppu p.

sonja lähetti viestin #759761 kohteeseen Hikaru Nagi.

SetäMies lähetti viestin #759762 kohteeseen "kutsut loppu p.

Kessu lähetti viestin #759760 kohteeseen bileet.

valupertti lähetti viestin #759759 kohteeseen Rallati .. laua.

Nakuankka lähetti viestin #759758 kohteeseen "kutsut loppu p.

SetäMies lähetti viestin #759757 kohteeseen "kutsut loppu p.

Nakuankka lähetti viestin #759755 kohteeseen bileet.

Kessu lähetti viestin #759754 kohteeseen bileet.

Nakuankka lähetti viestin #759753 kohteeseen Miten voi olla .

Nakuankka lähetti viestin #759752 kohteeseen bileet.

Iisakki lähetti viestin #759751 kohteeseen Realisaatio: T.

Kessu lähetti viestin #759750 kohteeseen bileet.

Iisakki lähetti viestin #759749 kohteeseen Miten voi olla .

Repostnik

Nam nam, rapuja ja kaljaa!

+0  0 viestiä   19:12
valupertti

Onpas täällä hiljaista.

+0  11 viestiä  Piilota  14:52
SetäMies

Huomenta

+0  1 viestiä   10:09
digimummo

Tätä leffaa kanttii oottaa, fukken aye!



+0  0 viestiä   05:28
Strigoi

Evoluutio ei ole enää teoria.

Kakarat eivät enää mopohomoile keskellä yötä.

+1  5 viestiä   00:11
Heimosenkeimo


6 ruisleipää lämppäreinä
ketsuppi, valkosipulijauhe, oregano
temumakkara ja juusto raastettuna
sipulia ja jalopenoja
SWIIIIIKKK! Keskiviikko on jumalallinen päivä.

+1  21 viestiä  Piilota  23:42
SetäMies

"kutsut loppu pankaa paljaalla"

+0  5 viestiä   23:34
Doomdodgers

Miten voi olla että ripulipartikkelit rikkoo fysiikan lakeja? Tänäänki meni alaspäin tähdätty vitunmoinen prööt jollain ihmeen keinolla sen istumarinkulan alle. Ja siinä on sisäpuolella vielä reunat saatana.

+1  3 viestiä   23:04
SetäMies

moro

+0  1 viestiä   22:50
lja

Rallati .. lauantai-ilta ja hyvää viiniä + kerneli kääntöä .. puuttuu vielä tieteenkuvalehti :D ...

+0  6 viestiä   20:28
Attzuu

Realisaatio:
Tämmöset kusipaska lasit löysin mun varastosta, kuka vittu ne sinne oli laittanut? No , päätin laittaa päähääni pyöräilun ajaksi.

Niin sitten jo muutaman tunnin käytön jälkeen näkökenttään tulee sellainen "kumpu" alaspäin näköön, kumpu joka tuntuu siltä kuin jotenkin olisit menossa kokoajan ylämäkeen ja näitten paskeperseiden nimi on "RACER", voi perse mitä näön tuhoamista pelkillä laseilla voi tehdä, samalla kuin ajattelet suojaavasi näköäsi.

+0  3 viestiä   19:24
SetäMies

Meillä oli kasarilla yläasteella eri opettaja [siis luokka johon häiriköt tuupattiin] semmonen naismainen ukko jolle annettiin lempinimi Tissi-Timo.

+0  2 viestiä   18:21
SetäMies

Moro taas
Moon ollu torstai aamusya asti hönössä. Tiistaina pitäs ollas selvinpäin.

+0  4 viestiä   17:27
valupertti

Lestoilla on bileet kesken. Toivottavasti ne hirttää ne tarranliimaajat, joiden mielestä 13 vuotiaiden pitää askarrella tekokulleja.

Eiku. Eihä ne oo muslimeita. Ne sanoo että tuo ei ole järkevää. Ja osoittaa suunnan. Tuolta saa riisipuuroa järkevään hintaan. Jaksatte sitte liimata tarroja lisää.

+1  25 viestiä   15:25
valupertti

Formuloiden kulta-aika oli mielestäni vuosina 1995-2010 Ei ollu sähköpaskaa. Ratarajat oli enempiki suosituksia, eikä niiden rikkominen ollu rikos. Nykyään puolet autosta on sähköä, ja kiroilustaki rangaistaan. Kuskit puhuu ku poliitikot ettei nyt vain kukaan suuttuisi.

SIlloin joskus katottiin että kenen perse kestää merivettä.

+3  10 viestiä   13:50
Strigoi

Oispa syksy.

+0  2 viestiä   13:22
valupertti

Mummo rullattu ja peltimansikkaa hankittu.

+1  10 viestiä   12:28
SetäMies

Epic RollerCoaster Tycoon 3 Complete Edition ilmasex
https://store.epicgames.com/p/rollercoaster-tycoon-3-complete-edition

+1  0 viestiä   11:35
valupertti

Nakuankka saatanan juutalainen! Siirrä mulle vähä nazikultaa että saan peltimansikkaa!

+0  8 viestiä   11:29
SetäMies

oon alasti ja juon lonkeroo saatana

+0  8 viestiä   10:59
SetäMies

+0  1 viestiä   10:38
ThisIsRape69

HEIL HITLER

+2  2 viestiä   05:26
digimummo

Rakas Päiväkirja.

Helsingistä kotiinpäin körötellessäni päätin käydä matkanvarrella Tampereen Ikeassa hakemassa nopeasti ja kätevästi lampun.
Virhe.

Tampereen Ikeaa ei voi olla huomaamatta. Se on se suomalaiseen kulttuurimaisemaan niin luontevasti istuva myrskynsininen jättiläiskuutio jonka kyljessä lukee Näsinneulan kokosilla kirjaimilla IKEA.

Paikka on helposti nähtävissä mutta ajapa sinne autolla. Opastekylttejä ei ole. Lähdin siis ajamaan kohti kuutiota ja huomasin olevani hyvää kyytiä ajamassa kohti Lahtea. Ylivertaisen suuntavaistoni avulla ja hitusen liikennesääntöjä venyttämällä paikka kuitenkin löytyi.

Ikea on piiritetty liikenneympyröillä. Ne ovat hyvää verryttelyä tulevalle aivomyrskylle. Pää on sekaisin jo ennenkuin saa auton parkkiin.
Parkkipaikan on suunitellut joku joka ei koskaan ole suunnitellut mitään. Saan kuitenkin auton parkkiin ja marssin tärkeänä lamppuostoksille. Tässä vaiheessa vielä eheänä ihmisenä.
Ensimmäisenä vastassa on Liisa Ihmemaassa -tyyppinen pyöröovi. Moottorilla hissuksiin pyörivä laitos hämmentää niin että pyörin tässäkin pari ylimääräistä rinkiä. Pyöröovista pääsee vihdoin aulaan, jossa kokonsa puolesta voisi pitää lentonäytöksen. Kiitos em. suuntavaistoni, löydän itse myymälään johtavat portaat ilman GT-karttaa.

Mietin, pitäisikö ottaa ostoskärry, mutta päätän, ettei sillä ole käyttöä. Mähän vain kipaisen hakemassa sen lampun.
Rappusten yläpäästä päästään vihdoin itse myymälään. Napamantereen kokoinen paikka on ammuttu täyteen erilaisia kalusteryhmiä ja muuta roinaa. Tavaraa on kuin Mustamäen torilla muttei niin laadukasta. Nämä ei kuitenkaan ole myynnissä vaan mallina sille, mitä voit ehkä tuonnempana ostaa. Tyrkyllä on myös maalaamattomia lyijykynänpätkiä. Kaikki muu on suurta, lyijykynät ei.
Lattiassa on nuolet jotka kertovat miten reitillä edetään. Ne kiertävät hyvin seikkaperäsesti tuon koko helevetin esikartanon. Ainoat paikat mitkä jäävät näkemättä, ovat henkilökunnan suihkutilat ja siivouskomero.

Henkilökunnasta en tosin ole ihan varma. Sitä kun ei näkynyt missään. Sen sijaan asiakkaita pyöri joka puolella, mm. se edessäni taapertava laajahko naisihminen, joka oli tällännyt ostoskärryynsä maton. Poikittain tietenkin, muutenhan siitä olisi päässyt ohi. Nuolien ohjaamalta reitiltä ei voi poiketa. Kokeilin, ajattelin oikaista, mutta löysin itseni kolmisen kilometriä aikaisemmin ohittamastani paikasta.

Mietin mitä tapahtuu, jos Ikeassa syttyy tulipalo. Kestää neljä päivää ennenkuin asiakkaat pääsevät - nuolia seuraten - ulos. Palopäällikkö todennäköisesti kuullessaan mikä paikka palaa, syyttää huonoa kuuluvuutta ja antaa koko roskan palaa maan tasalle. Nyt ei kuitenkaan onneksi pala. Ainoa savu mitä näkyy nousee miespuolisten asiakkaiden korvista.
Kierrettyäni maratonin mittaisen lenkin huomaan jälleen tulleeni portaiden ääreen. "Selvisin!", ajattelin, mutta liian aikaisin. Olin tullut vasta esittelykierroksen päähän. Tästä alkoi varsinainen myymälä. Ajattelemattomuutta myymälän suunnittelussa osoittaa mielestäni se, että tässä kohtaa ensimmäisenä oli tyrkyllä aterimia, mm. teräviä veitsiä. Kävi mielessä vetää ranteet auki.

Kiertelin ja kaartelin nuolia seuraten käsittämättömän roinamäärän keskellä ja ihmettelin tavaroiden nimiä, joista tuli mieleen ruotsinkieliset sisäelimet. Harmittelin myös, etten ottanyt sitä ostoskärryä mukaan. Olisin voinut käpertyä nukkumaan siihen. Lyijykynilläkin olisi ollut käyttöä, olisin voinut syödä niitä sillä nälkähän tässä marssiessa tuli. Nyt selvisi sekin miksi kynät olivat pureskeltuja.

Löysin lamppuosaston. Voitto, ajattelin ja erehdyin taas. Jos mä haen Prismasta lampun niin valitsen lampun ja nostan laatikon hyllystä. Ikeassa ei noin huolimattomasti toimita. Lamppu löytyi kaikenkaikkiaan noin 30 neliön alueelta. Piti kerätä eri hyllystä kisko, virtalähde, spotti ja polttimo. Jokaisessa paketissa oli 400-sivuinen käyttöohje. Mulla oli nyt kaipaamani lamppu eli sylillinen tavaraa. Taas oli ikävä sitä ostoskärryä.

Jälleen seuraan nuolia, nyt jo puolijuoksua. Mietin, että voisi ensikerralla ottaa nuolitarroja mukaan ja läpällä liimailla niitä Ikean lattiaan sinne tänne aiheuttamaan epätoivoa vaimojensa ostosreissulle pakottamille miesraasuille. Sitten ymmärrän ettei onnistu, koska ensikertaa ei toivottavasti tule.
Saavun lopulta varastoalueelle. Paikka on kuin Grand Canyon paitsi että korkeuserot ovat täällä suuremmat. Led Zeppelinin kaverit olivat varmaan Ikean varastossa hakemassa ylähyllyltä tikkailla jotain keksiessään Stairway to Heavenin.

Varaston suulla on kartta josta näkee mistä haluamasi Strögen-nojatuoli tai Fjollan-tarjoilutaso löytyy. Navigaattori olisi parempi. Koko Euroopan kartoilla.
Pienessä paniikissa ramppaan varaston läpi kassoille. Jonot ovat yhtä mahtavat kuin kaikki muukin niitä lyijykyniä lukuunottamatta. Kaikilla on kärryissään Hiacen kokoinen röykkiö tavaraa. Tyrkyllä on myös lasikuitumatosta valmistettuja sinisiä Ikea-kasseja, joita voi ostosreissun jälkeen kätevästi käyttää vaikkapa asuntoauton suojapeitteenä.

Valitsen tietenkin lyhyimmän kassajonon, jonka päästä löytyy itsepalvelukassa. Itsepalvelukassaa saa käyttää, jos ostoksia on enintään viisitoista. Pääsen nippanappa käyttäjäksi koska mullahan on vain yksi lamppu, tosin lähes viidessätoista osassa. Ei ihme ettei näille kassoille ollut jonoa. Hätäinen maksu tai no, hätäinen ja hätäinen, piti vastata kolmeenkymmeneen kysymykseen etukorteista, boonuskorteista, alennusvouchereista jne. ensimmäisen näkemäni henkilökunnan edustajan kyylätessä olan yli kuin haukka.

Kassojen jälkeen oli tyrkyllä hotdogeja puolella eurolla mutta vaikka nälkä oli, en uskaltanut ostaa. Ties mitä kommelluksia sekin olisi tiennyt. Sitäpaitsi kaikki tähän saakka näkemäni oli väsätty lastulevystä niin ei niistä hodareistakaan voinut olla varma. Vessaankin olisi pitänyt päästä mutta siellä olisi pitänyt kuitenkin kasata itse vesi ruuvaamalla pienellä kuusioavaimella yhteen H, 2 ja O niin jätin väliin.

Länsi-Intian kokoisen aulan ja kiduttavan hitaasti pyörivän pyöröovijättiläisen läpi ulos ja autoa etsimään. Liikenneympyrähelvetin läpi ja maantielle. Tosin loistavasta suuntavaistosta huolimatta ensin kovalla touhulla vahingossa kohti Helsinkiä, mutta liikenteenjakajan yli U-käännös ja Vaasan väylä löytyi. Rootvallin reunaan jäänyt takimmainen äänenvaimentaja on pieni hinta siitä, että pääsi pois tuolta.

Ensikerralla painan Ikean kohdalla kaasua lumpio lukossa.

+0  2 viestiä   03:27
valupertti

Oulussa joku sai puukosta. Se on muute jännää ku katsoo otsikoita. Miten niiden sävy muuttu riippuen lähteestä.
Jostain syystä tietyt mediat huutavat heti puukotetun ulkomaalaistaustaa.

On hyvin mielenkiintoista, että miksi kaikissa rikostapauksissa ei toimita samalla tavalla.

+4  5 viestiä  Piilota  01:25
Kukkahattumies

Miksi naurunappula lopetettiin?? Se oli niin hyvä, sniiiff

+1  5 viestiä  Piilota  00:36
Nakuankka

Kiva tollanen grandiosa ranch pizza johon laitoin aurajuustoa sekä tulista kastiketta päälle. Tulee suatanan suussa sulavainen. Nainen. Ihana nainen. Ruokaorgasmi.

+0  7 viestiä  Piilota  23:41
Kenway

Jos ei viina ja terva ja hauta
Auta pilkkomaan pimeää
Hiillos hiipuu tuhka tummuu
Kylmä löytää kotiin
Kuin routa maahan
Tuhka tiheään

+4  5 viestiä   22:55
SetäMies

Moro

+0  10 viestiä   21:20
Nakuankka

Kävin kaupassa, ostin testiksi 8% 0,5L Coop lonkeron. Jokin vihreä/vihertävä tölkki. Saa nähdä onko mistään kotoisin, juon nyt ensin normi kaljan pohjalle

+0  26 viestiä   15:48
Psyyke

PERJANTAI!

+1  1 viestiä   13:38
SetäMies

myssä @psyyke ?

+0  5 viestiä   12:15
SetäMies

mitä öijät ja ämmät

+0  3 viestiä   12:11
valupertti

Vois lähtä Biltemaan porsastelemaan.

+0  16 viestiä   11:57
SetäMies

+2  0 viestiä   10:17