Perustaja ePeKePe

Medioita voi lisätä

Luoja

Perustettu 09.03.2018 12:54:37 Jäseniä 2 Vierailuja 719 Medioita 104

vytsy vytsy

Peräkärryllä pääs märkä pieru Peräkärryllä pääs märkä pieru
Turbulenssin uhri Turbulenssin uhri
Känni Känni
skottilainen Pipsa possu skottilainen Pipsa possu
Hei mummo Hei mummo
postal 2 kissat postal 2 kissat
Kaubs Piit esittää tarjouksen Kaubs Piit esittää tarjouksen
Jumalauta ville Jumalauta ville
Varg metsästämässä Varg metsästämässä
Maitotuote ongelma Maitotuote ongelma
Naulan kantaan Naulan kantaan
kissojen talvirieha kissojen talvirieha
Cyberpunk Suomi Cyberpunk Suomi
Taidetta Taidetta
Supermariocat Bros. Supermariocat Bros.
gondolan kotoinen kahvihetki gondolan kotoinen kahvihetki
Omakuva Omakuva
Luomuteurastaja - Ketonen ja Myllyrinne Luomuteurastaja - Ketonen ja Myllyrinne
:) :)
Alla star by smash mouth but the whole song is sung in c note Alla star by smash mouth but the whole song is sung in c note
Neuvosto-Puppe Neuvosto-Puppe
Etukameran avaus Etukameran avaus
Ottakaa olutta ruokajuomaksi Ottakaa olutta ruokajuomaksi
Kohta lähtee henki Kohta lähtee henki
 775 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.26 MB, 1 tiedosto
21.04.2019 17:13:00
[ + 3 | ]

Tehokas vispilä

[28290] [085kmtzm.jpg] [0.26 MB] [2048x1536] [] []
085kmtzm.jpg

vispilä

01.05.2019 12:34:38 | 12:48:41
#196322 [+-] Piilota Suosittele

>>196280
Termodynaamisesti lasku on aika hankala koska konvektio, lämmönjohtuminen, jne. Mutta jos mietitään, että 2 m pitkä noin 4,5 cm hakaisijainen kaapeli lämpenee vielä noin 45 W teholla niin kai sekin vähän lämmin on. Vedenkeittimissä on halkaisaltaan noin 1 cm ja 30 cm pitkä rautainen vastus ja tehoa 2 kW ja vesi lämpenee kiehuvaksi muutamassa minuutissa. Resistiivisyyksien suhde on noin 6. Jos tuolla skaalaa suoraan niin vielä 225 cm kiehuttaa veden jos on oikosulussa. Jos moottorin hyötysuhde on esim. 60% niin 40% tehosta menee lämmittämiseen ja 9 cm paksu piuha vielä keittää vettä hyvin.

01.05.2019 12:39:12
#196324 [+-] Piilota Suosittele

>>196322
Kiitos. Ei se sit iha niin hirveen paksu kaapeli tarvi olla kiinni 450kW sähkövatkaimessa. Ajattelin et puhutaa jostai monta metrii paksust :D

[ 9 viestiä | ]