Risteilijä Avrora Risteilijä Avrora
MMmmm kermakakkia MMmmm kermakakkia
Ankea ystävänpäivä Ankea ystävänpäivä
PÖHINÄÄ! PÖHINÄÄ!
Rakas päiväkirja.. Rakas päiväkirja..
Hnnggg! Hnnggg!
Keppihevonen! Keppihevonen!
Taivaassa on ruuhkaa. Taivaassa on ruuhkaa.
Joo kaikkia kiinnostaa? Joo kaikkia kiinnostaa?
This is Sparta Last Techno Remix This is Sparta Last Techno Remix
En kaipaa terveyssaarnojasi >:3 En kaipaa terveyssaarnojasi >:3
Elukoita Elukoita
"Modesty" "Modesty"
Normi maanantai Normi maanantai
Pilkillä. Pilkillä.
Antibiootti. Antibiootti.
Luntti Luntti
Muutama webm 16 Muutama webm 16
Syödään se puuro Syödään se puuro
Irakissa Irakissa
Wunderbaum on nynnyille! Wunderbaum on nynnyille!
intellektuelli intellektuelli
x-tra on uusi ES x-tra on uusi ES
Gatorade Gatorade
 653 näyttökertaa, 8 viestiä, 0.07 MB, 1 tiedosto, 21.10.2020 13:54:09
[ + 3 | ]

0mg

[48814] [omg.png] [0.07 MB] [828x624] [] []
omg.png

0mg

 · 

magnesium

 · 

lääkäri

(63)
21.10.2020 14:25:39 | 14:27:33
#401212 [+-] Piilota Suosittele

0mg ei merkkaa mitään. Jos puhutaan mittayksiköistä niin numeron ja suureen väliin tulee välimerkki "0 mg", joka tarkoittaisi "nolla milligrammaa".

Jos taas kirjoitaa numeron ja alkuaineen lyhenteen "0Mg" tarkoittaisi tämä ydinfysiikan kannalta magnesiumia, jonka massaluku on nolla. Tässäkään ei ole järkeä, koska nollan jälkeen voi laittaa minkä tahansa alkuaineen, sillä se ei sisällä edes protoneja.

Kaikkein järkevin olisi kirjoittaa "0 Mg", joka kemian kannalta tarkoittaa "nolla osaa magnesiumia". Tämäkin on hieman järjetön koska osia, jotka eivät esiinny ei myöskään yleensä ilmaista, mutta täysin sääntöjen mukainen notaatio.

[ 8 viestiä | ]