vitun kuuma vitun kuuma
Nusaseppa haisureikää Nusaseppa haisureikää
Suomen oma nokinatsi Suomen oma nokinatsi
setä maistelee viiniä perjantai-iltana setä maistelee viiniä perjantai-iltana
Ihana nainen Ihana nainen
onnea mummolle onnea mummolle
Nakuankka ja hapsi_ Shooterissa Nakuankka ja hapsi_ Shooterissa
ammattivaras ammattivaras
Miksi olen äärikonservatiivi Miksi olen äärikonservatiivi
Buddha Buddha
Tissit Tissit
Pandat perkele Pandat perkele
Oulun kansallismehu Oulun kansallismehu
Rannalla Rannalla
kalliolla kalliolla
kun ei jaksa kun ei jaksa
rpg-7 apu rpg-7 apu
Sensei? Sensei?
Balkanin barbi Balkanin barbi
Sydney Sweeney Sydney Sweeney
Finland är kaksikielinen land Finland är kaksikielinen land
Ihana narttu Ihana narttu
Postimies Kermit Postimies Kermit
Äimäraution tietyömaa (Oulu) Äimäraution tietyömaa (Oulu)
 652 näyttökertaa, 8 viestiä, 0.07 MB, 1 tiedosto, 21.10.2020 13:54:09
[ + 3 | ]

0mg

[48814] [omg.png] [0.07 MB] [828x624] [] []
omg.png

0mg

 · 

magnesium

 · 

lääkäri

(63)
21.10.2020 14:25:39 | 14:27:33
#401212 [+-] Piilota Suosittele

0mg ei merkkaa mitään. Jos puhutaan mittayksiköistä niin numeron ja suureen väliin tulee välimerkki "0 mg", joka tarkoittaisi "nolla milligrammaa".

Jos taas kirjoitaa numeron ja alkuaineen lyhenteen "0Mg" tarkoittaisi tämä ydinfysiikan kannalta magnesiumia, jonka massaluku on nolla. Tässäkään ei ole järkeä, koska nollan jälkeen voi laittaa minkä tahansa alkuaineen, sillä se ei sisällä edes protoneja.

Kaikkein järkevin olisi kirjoittaa "0 Mg", joka kemian kannalta tarkoittaa "nolla osaa magnesiumia". Tämäkin on hieman järjetön koska osia, jotka eivät esiinny ei myöskään yleensä ilmaista, mutta täysin sääntöjen mukainen notaatio.

[ 8 viestiä | ]