Homer ja mahtava meno tiukka etukeno Homer ja mahtava meno tiukka etukeno
Palloilija paskaa Palloilija paskaa
Autismi Autismi
mitä vittua mitä vittua
Syö paskaa Syö paskaa
Hra senaattori, meillä olisi tällaisia luuttibokseja Hra senaattori, meillä olisi tällaisia luuttibokseja
Vastaus kysymykseesi Vastaus kysymykseesi
Blend S Blend S
Boku Boku
Tarkka kaavio Tarkka kaavio
Poo In The Loo. Poo In The Loo.
maksamme velkaa maksamme velkaa
M. A. Numminen - Gummidusgaugobudgi M. A. Numminen - Gummidusgaugobudgi
Olette turvassa Olette turvassa
ruokinta ruokinta
Ebin xD Ebin xD
MADMAN MADMAN
Mikään ei ole muuttunut Mikään ei ole muuttunut
orkuttaa orkuttaa
Cassandra gemini Cassandra gemini
Jumala Jumala
>Me irl >Me irl
glom apustus glom apustus
Leppikset lempimässä Leppikset lempimässä
 773 näyttökertaa, 10 viestiä, 0.13 MB, 1 tiedosto, 10.07.2021 18:16:25
[ + 3 | ]

Kondomit loppu

[55062] [tiedosto.jpg] [0.13 MB] [1072x1440] [] []
tiedosto.jpg

10.07.2021 18:45:31
#478912 [+-] Piilota Suosittele

Niin myös itsetyydytys, jos on Ramaattuun uskominen.
"Älä laske turhaan siemeniäsi maahan tai sinun on kuolemalla kuoltava."
Ei suora lainaus.

10.07.2021 20:17:43 | 20:18:26
#478934 [+1] Piilota Suosittele

>>478912
ei se ole ihan niin yksioikoista. Tarina kuuluu näin: "Mutta kun Oonan tiesi, ettei jälkeläinen olisi oleva hänen, niin hän antoi, aina kun yhtyi veljensä vaimoon, siemenensä mennä maahan, ettei hankkisi jälkeläistä veljelleen. Mutta se, minkä hän teki, oli paha Herran silmissä; sentähden hän antoi hänenkin kuolla."

Konteksti tässä on että Oonanin oli tavan mukaisesti pitänyt ottaa itselleen kuolleen veljensä vaimo (jumala oli aiemmin "antanut veljen kuolla koska se ei ollut tarpeeksi otollinen"), mutta jos tästä liitosta olisi siunaantunut poikalapsia niin Oonan olisi menettänyt veljensä perinnön niille. Tästä syystä hän oli varuillaan eikä laskenut mälliä sisään.

Mutta mikä tässä oli se kuoleman arvoinen teko? Perintöketkuttelu? Coitus interruptus tai ehkäisy ylipäänsä? Sekö ettei pannut kuolleen veljensä vaimoa kunnolla niinkuin kunniallisen miehen kuului? Vai se oletettu tekninen toteutusyksityiskohta?

Oli miten oli, Oonan muistetaan ikuisesti vain runkkarina.

[ 10 viestiä | ]