Perustaja ePeKePe

Medioita voi lisätä

Luoja

Perustettu 09.03.2018 12:54:37 Jäseniä 2 Vierailuja 720 Medioita 104

vytsy vytsy

peggo peggo
Ottakaa olutta ruokajuomaksi Ottakaa olutta ruokajuomaksi
Etukameran avaus Etukameran avaus
Yksinkertaiset kissanhoito-ohjeet Yksinkertaiset kissanhoito-ohjeet
"syö itse kaalipaskasi" "syö itse kaalipaskasi"
Kohta lähtee henki Kohta lähtee henki
Suomi televisiota menneiltä ajoilta Suomi televisiota menneiltä ajoilta
Luomuteurastaja - Ketonen ja Myllyrinne Luomuteurastaja - Ketonen ja Myllyrinne
surullista surullista
ISO RAUTA ISO RAUTA
Herrington pumppaa rautaa nyt tuonpuoleisessa Herrington pumppaa rautaa nyt tuonpuoleisessa
Boku no Pico Boku no Pico
Neuvostoharppu Neuvostoharppu
Wanha Wanha
Taidetta Taidetta
Pepe-Dio VS Spurdo-Jojo! Pepe-Dio VS Spurdo-Jojo!
Benito Mussolini: The Anime Benito Mussolini: The Anime
Brrr! Brrr!
I'm Just a Cat and I'm Doing Cat Stuff I'm Just a Cat and I'm Doing Cat Stuff
ylilauta ylilauta
Hemuli toivoo Hemuli toivoo
Turbulenssin uhri Turbulenssin uhri
Luolan ainoa keijukainen Luolan ainoa keijukainen
Varg metsästämässä Varg metsästämässä
 775 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.26 MB, 1 tiedosto
21.04.2019 17:13:00
[ + 3 | ]

Tehokas vispilä

[28290] [085kmtzm.jpg] [0.26 MB] [2048x1536] [] []
085kmtzm.jpg

vispilä

01.05.2019 12:34:38 | 12:48:41
#196322 [+-] Piilota Suosittele

>>196280
Termodynaamisesti lasku on aika hankala koska konvektio, lämmönjohtuminen, jne. Mutta jos mietitään, että 2 m pitkä noin 4,5 cm hakaisijainen kaapeli lämpenee vielä noin 45 W teholla niin kai sekin vähän lämmin on. Vedenkeittimissä on halkaisaltaan noin 1 cm ja 30 cm pitkä rautainen vastus ja tehoa 2 kW ja vesi lämpenee kiehuvaksi muutamassa minuutissa. Resistiivisyyksien suhde on noin 6. Jos tuolla skaalaa suoraan niin vielä 225 cm kiehuttaa veden jos on oikosulussa. Jos moottorin hyötysuhde on esim. 60% niin 40% tehosta menee lämmittämiseen ja 9 cm paksu piuha vielä keittää vettä hyvin.

01.05.2019 12:39:12
#196324 [+-] Piilota Suosittele

>>196322
Kiitos. Ei se sit iha niin hirveen paksu kaapeli tarvi olla kiinni 450kW sähkövatkaimessa. Ajattelin et puhutaa jostai monta metrii paksust :D

[ 9 viestiä | ]