Hienosti suditeltu Hienosti suditeltu
Nakuankka Vegasissa Nakuankka Vegasissa
Mayhem ei peruttu Mayhem ei peruttu
Väsyttää Väsyttää
breikkausta breikkausta
Prööt Prööt
Susanna Penttilä Susanna Penttilä
Nomnom Nomnom
kompastusherkkä kompastusherkkä
Nii, vittu! Nii, vittu!
Dubai helloween Dubai helloween
Ugandan parlamentti Ugandan parlamentti
sankarimme sankarimme
Heikkoja vätyksiä Heikkoja vätyksiä
Kiva nähdä Kiva nähdä
Kaistavahti Kaistavahti
me kuollaan kaikki me kuollaan kaikki
Pyllypuuhia Pyllypuuhia
marianne kallio marianne kallio
kirjastossa kirjastossa
minä vartioin myös täällä minä vartioin myös täällä
Hyvä sinä, peukut sinulle. Hyvä sinä, peukut sinulle.
isot kengät täytettäviksi :D isot kengät täytettäviksi :D
Kokki Kokki
 868 näyttökertaa, 14 viestiä, 0.12 MB, 1 tiedosto, 01.05.2019 19:11:39
[ + 3 | ]

Rauha! Työ! Toukokuu!

[28976] [vappu1.jpg] [0.12 MB] [571x800] [] []
vappu1.jpg

vappu

(31)  · 

mir

 · 

trud

 · 

maj

 · 

nainen

(2355)  · 

rauha

(12)  · 

työ

(113)  · 

toukokuu

 · 

tissit

(1670)
01.05.2019 19:32:33
#196538 [+-] Piilota Suosittele

Pohdiskelin tätä tänään ja totesin että näköjään työn puolesta ei voi marssia ilman että siinä on jotain poliittista paskaa taustalla silloinkin. En ymmärrä miksi ihminen on niin perseestä oleva asia että kaikessa täytyy väkisin nähdä ja suorittaa jonkinlaista lokerointia.

01.05.2019 21:55:54
#196571 [+-] Piilota Suosittele

>>196538 kuuluu ihmisen rajotteisiin. mitä enemmän tai mitä helpommin halutaan käsittää asioita ja kokonaisuuksia, sitä enemmän sitä täytyy lokeroida, määritellä ja rationalisoida. mutta samalla mitä enemmän sitä tekee, sitä kauemmas joutuu itse kokonaisuudesta tai itse asiasta, asian perimmäisyydestä.

01.05.2019 22:01:06
#196575 [+-] Piilota Suosittele

>>196538
Toukokuun 1. päivänä 1886 järjestettiin Yhdysvalloissa laaja yleislakko, jossa vaadittiin kahdeksantuntista työpäivää. Kolme päivää myöhemmin chicagolaiset anarkistit kutsuivat koolle laajan mielenosoituksen lakon aikaisissa mellakoissa kuolleiden työläisten muistoksi. Tämän takia työläisten juhla on 1.5.

02.05.2019 08:00:22
#196679 [+-] Piilota Suosittele

>>196642
Ei varmaankaan... Tiedätkö mitä Chicago tarkoittaa? Se on ranskankielinen muunnos alueella asuneiden intiaanien sanasta shikaakwa, joka oli viittaus villisipulin/pahaan hajuun.
Muistaakseni noihin samoihin aikoihin Chicagoon muuten rakennettiin Amerikan ensimmäinen viemäröinti tunkkaamalla ensiksi koko kaupunki metrin verran ilmaan.
>>196617
Mielenkiintoista on myöskin kuinka 1800 luvun puolivälin anarkismi (liittyy tuohon aikaisemmin mainitsemaani tapaukseen) olikin ensimmäinen oikea työväenliike ja vaikuttivat sosilismin syntyyn. Eli sosialismi on historiallisesti vain eräs anarkismin suunta.

02.05.2019 17:41:17
#196896 [+-] Piilota Suosittele

Kommunistinen Työväenpuolue – Rauhan ja Sosialismin puolesta sisältää nimessään enemmän kirjaimia kuin se sisältää puolueena jäseniä. Tämä kommunistinen pienpuolue on kituuttanut elossa ihailtavan pitkään huolimatta siitä, että mikä tahansa kirppua isompi voisi tuhota sen paskantamalla sen päälle

[ 14 viestiä | ]