Ällöttävät limojat... Ällöttävät limojat...
Urheilua Urheilua
Patonki Patonki
IKEA pyyhekoukku IKEA pyyhekoukku
Kieli korvattu teslalla Kieli korvattu teslalla
Koiran olemus on muuttunut Koiran olemus on muuttunut
Ajatuksia Kassisesta Ajatuksia Kassisesta
Valkoneekeri, alalaji: suomensetämies (työtön) Valkoneekeri, alalaji: suomensetämies (työtön)
Jädeä Jädeä
Tee tasapainoinen sopimus sen kanssa ;3 Tee tasapainoinen sopimus sen kanssa ;3
Matkailu avartaa Matkailu avartaa
Sattumia Sattumia
Tulostettava ystävänpäiväkortti Tulostettava ystävänpäiväkortti
Pärssinen vastaan 20,000 sotilasta Pärssinen vastaan 20,000 sotilasta
R.I.P. Olli R.I.P. Olli
Gellersson Gellersson
Homo Homo
soittobiisi soittobiisi
Väärille seutuville tulit Väärille seutuville tulit
Parrakas rastahiuksinen mies Parrakas rastahiuksinen mies
Bachelor Bachelor
Kellotan sinua veli >:3 Kellotan sinua veli >:3
"Toi jätkä kuvaa meitä" sanoo Katuhaukka "Toi jätkä kuvaa meitä" sanoo Katuhaukka
Klyyvari vinossa Klyyvari vinossa
 802 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.12 MB, 1 tiedosto, 17.03.2022 22:38:44
[ + 2 | ]

Näin voidaan Venäjästä tehdä moderni ja turvallinen valtio

[62783] [276136811_10217173674693388_7802422747221058012_n.jpg] [0.12 MB] [680x680] [] []
276136811_10217173674693388_7802422747221058012_n.jpg

russia

(44)  · 

demilitarization

 · 

decentralization

 · 

decommunization

17.03.2022 23:02:38
#556559 [+-] Piilota Suosittele

En tiiä. 1-4 on ihan ehottomia juttuja, mutta nuo loput haisee vähän samanlaisilta jutkujen juonilta ku mitä ne teki Saksalle.

17.03.2022 23:36:13 | 23:39:37
#556564 [+2] Piilota Suosittele

Yksinkertaisemmin voisi sanoa, että Venäjä on edelleen aivan liian alueellisesti iso, ja sisäisesti heikko valtio ollakseen vakaa, ja epävakaan valtion täytyy käydä jatkuvaa ulkopuolisiin vihollisiin tai "vihollisiin" kohdistuvaa hyökkäystä, estääkseen hajoaminen sisältäpäin. Niin kuin uhkapelaaja, joka kasvattaa koko ajan panoksia voittaakseen pikkuhiljaa häviämiään.

Neuvostoliiton hajoaminen oli hyvä alku, Venäjän liittovaltion kohdalla se vaan jäi pahasti puolitiehen. Sen tulisi hajota itsenäisiksi, pienemmiksi tasavalloiksi, nykyisen keskusjohtoisen Frankensteinin hirviön sijasta. Tätä kehitystä on kyllä ennustettukin, ja tämä epäonnistunut sota saattoi nopeuttaa sitä.

Kaikki muu tulisi luonnostaan perässä, vaikka sitten siitä jäljelle jäävästä Moskovan ympärille jäävästä "tasavallasta" pitäisi tehdä millainen aisurivaltio, että kaikki muu edellä mainittu voi toteutua. Aivan kuten Suur-Saksalle tehtiin aikanaan. Siinä vaiheessa voisivat puhuakin ehkä siitä mystisestä "nöyryyttämisestä" mitä ovat muka kokeneet, tähän asti ovat nöyryyttäneet lähinnä itse itseään. Mitä ihmeen nöyryyttämistä on siinä, että luokattoman paskaan talousjärjestelmään ja korruptioon perustuva neuvostojärjestelmä hajoaa? Ja millä tavalla se on ulkovaltojen nöyryyttämisen syy? Se on luonnollista kehitystä, eikä mitään nöyryyttämistä.

18.03.2022 00:16:31
#556576 [+-] Piilota Suosittele

>>556554
Tunnustan avoimesti olleeni väärässä Putinin suhteen. En osaa vielä sanoa mitä todella ajattelen, viimeaikojen tapahtumat ovat antaneet aika paljon miettimistä. Mutta yleisesti Venäjällä on valtavasti älykkäitä, koulutettuja ja pystyviä ihmisiä jotka voivat rakentaa aivan erilaisen Venäjän. Taidan asettaa toivoni heihin.

18.03.2022 02:25:43
#556596 [+-] Piilota Suosittele

>>556592

Niin, tämäkään ei ole mikään kovin simppeli asia. Jopa Baltian tasavallat saivat omat kansalliskielensä vasta neuvostovallan aikana, sitä ennen siellä hallitsi saksalainen eliitti. Ja edes surkeimmassa ja taantuneimmassa entisessä neuvostotasavallassa, eli Turkmenistanissa ei taideta asua savimajoissa, vaikka heidän valtionsa onkin läpeensä paska. En ole valmis kutsumaan venäläistä valtiota väkivaltaiseksi imperialistiksi.

[ 9 viestiä | ]