Päivän tietopläjäys Päivän tietopläjäys
Kissakuvia ja -gifejä Kissakuvia ja -gifejä
asennekysymys asennekysymys
Haluvan somalaiseksi somalilaisen paikalle Haluvan somalaiseksi somalilaisen paikalle
meow meow
Amerikkalainen itsevarmuus kiteytettynä Amerikkalainen itsevarmuus kiteytettynä
Turpille omistettu Turpille omistettu
Herraskoira Herraskoira
-_- -_-
False Positive - Specimen (3/3) False Positive - Specimen (3/3)
!it htiw laeD !it htiw laeD
False Positive - Found In His Hand (1/2) False Positive - Found In His Hand (1/2)
Hyvästi Hyvästi
valinta valinta
Ihan juonen takia katsoin Ihan juonen takia katsoin
MUN ROSKAT!! MUN ROSKAT!!
Lapsuus ilman traumoja ei ole mitään Lapsuus ilman traumoja ei ole mitään
Onpa hyvä että totuus tuli ilmi Onpa hyvä että totuus tuli ilmi
False Positive - Redeem (2/2) False Positive - Redeem (2/2)
Mitä tapahtuu kokoelmalleni? Mitä tapahtuu kokoelmalleni?
joo o joo o
Kuvaotokset #38 Kuvaotokset #38
Nätti likka Nätti likka
Spede korkkaa kaljan Spede korkkaa kaljan
 1 125 näyttökertaa, 4 viestiä, 4.12 MB, 1 tiedosto, 02.03.2024 06:44:16
[ + 2 - | ]

Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom [OPL3]


touhou

(71)  · 

zun

 · 

musiikki

(241)  · 

peli

(187)  · 

sound blaster

 · 

ymf262

 · 

yamaha

(8)
02.03.2024 07:10:59
#602792 [+1] Piilota Suosittele

Ymmärtääkseni pelin musiikki on tehty jollain vähän hienommalla laitteella (olisiko SC-88) ja tämä on vain jo tuolloin aikansa eläneen äänikortin (Soundblaster 16 ja muut yhteensopivat) paras tulkinta musiikista.
Sanoisin tosin, että sen minkä YMF262 (OPL3) häviää perkussiosssa tuollaiselle kalliimmalle syntikalle, se voittaa muiden instrumenttien selkeällä erottuvuudella. Jokainen äänikavana soi täysin erotettavasti, yksikään ei peity toisen alle.
Sen sijaan SC-88... mahtipontinen ääni, mutta hirveästi kaikua ja vaskipuhaltimien ääni peittää kaiken muun alleen. SC-55 olisi toiminut paremmin, jos olisi halunnut hifistellä.
Voi ZUN tähden, olisitpa jaksanut ylläpitää FM-synteesin ylivertaisuutta...

02.03.2024 07:12:51 | 11:48:10
#602793 [+1] Piilota Suosittele

Asiaan enemmän perehtyneet ovat tämän jo kuulleetkin monet kerrat, mutta laitanpa kuitenkin vertailun vuoksi

Tämä on ymmärtääkseni säveltäjän itsensä alkuperäinen visio, ja vaikka sävellykset ovat mahdottoman hienoja, niin instrumentaatio on paikoin aika mielestäni vähän epäonnistumut.
Tai sitten minulla on vain aika paljon paskemmat kuulokkeet kuin tuollaisella vähän suositummalla musiikkimiehellä :D

[ 4 viestiä | ]