Minä tässä vain nukun Minä tässä vain nukun
tissit tissit
SPRÖÖT kissa SPRÖÖT kissa
täs mä lentämäs täs mä lentämäs
mitä sää teet?! mitä sää teet?!
kundit kokkaa kundit kokkaa
Persujen unelma paremmasta Suomesta Persujen unelma paremmasta Suomesta
mä haluun olla isona mä haluun olla isona
Poistuva tuote Poistuva tuote
mikset taho mikset taho
oli huono kuormansidonta oli huono kuormansidonta
Jenkkilä Jenkkilä
en hymyile koskaan en hymyile koskaan
Luolastolainen aasiatytyn chätissä Luolastolainen aasiatytyn chätissä
karvinen :D karvinen :D
Myyy Myyy
kiinni jäi kiinni jäi
eeva vitun huora :D eeva vitun huora :D
back to the future 8km/h edition :D back to the future 8km/h edition :D
börh börh
Kohtasi suden pelkkä pyyhe päällä Kohtasi suden pelkkä pyyhe päällä
hammas lähti hammas lähti
Ihana nainen Ihana nainen
neekeröi neekeröi
 507 näyttökertaa, 13 viestiä, 0.68 MB, 1 tiedosto, 01.12.2024 02:02:46
[ + 4 | ]

Yle - tuo logiikan ja järjen jättiläinen

[75283] [tiedosto.mp4] [0.68 MB] [672x480] [17.51s] [] []

miina

(16)  · 

yle

(122)  · 

pakolainen

(47)  · 

presidentti

(51)  · 

stubb

(16)
01.12.2024 12:00:25
#663239 [+1] Piilota Suosittele

>>663208
>>663210
>>663214
>>663229
Selittäkää mulle sitten, mitä hyötyä maamiinojen kiellosta on jos ryssät itse niitä käyttää? Ne voi ampua niitä aivan surutta vaikka kaupunkeihin raketeilla, rypälepommin tyylisesti tai FASCAM tyylisesti tykillä ammuttuna. Myös dronet voi pudottaa jalkaväkimiinoja, sen jälkeen siviilit juoksee ryssien ampumiin/pudottamiin miinoihin?

Niin mitä sitten tapahtuu? Sanotaanko me Putinille ettei noin saa tehdä? Vai mitä sitten tapahtuu? Miksi nämä maamiinojen kieltoa fanittavat ei tajua, ettei ryssä vittuakaan piittaa sopimuksista vaan käyttää itse just mitä haluaa?

01.12.2024 13:24:01 | 13:27:09
#663248 [+2] Piilota Suosittele

>>663239 Tämähän se suurin pointti tässä onkin, että joillakin on
oikeasti viellä harhainen luulo, että venäjä noudattaa mitään sopimuksia
kielletyistä aseista ja kohteista.

Eli todellakin miinat takaisin, niin on sentäs selkeä pelote, että jalkaväki
joutuu oikeasti maksamaan joka metristä jonka ottavat rajan tälläpuolella.

Vittumainen niitä on siivota jälestä se on ihan totta, mutta se määrä
mitä ryssä on jo nyt rypäleitä kylvänyt ukrainan asutuskeskuksiin
on aavistuksen isommanluokan haistavittu jälleenrakennusta/asutusta ajatellen.

Edit: Eli todellakin kiellosta pitää irrottautua mahdollisimman nopeasti, koska
alunperinkin koko homma taisi olla lähinnä kommunismiin taipuvan halosen
ja kumppaneiden kaunis idea saada suomi liitettyä takaisin äiti venäjälle.

01.12.2024 16:20:54
#663282 [+-] Piilota Suosittele

>>663276
Sehän juuri Ottawan-sopimuksen idea.
Siinä on kielletty passiiviset miinat.

Tämä oli seurausta siitä, kun muualla maailmassa jv-miinoja kylvetään lentokoneesta.

01.12.2024 16:57:34
#663286 [+1] Piilota Suosittele

>>663282 Eikö varsinainen ongelma tuossa ole se, että ei ihan tarkkaan tiedetä, että
mihin niitä on päätynyt loppuraivuuta ajatellen. Jos niitä käsipelissä asennetaan
etukäteen, niin tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Eli irrottautumisen perusteena turvallisuuden huonontuminen ja se, että
miinotteet merkitään selkeästi.

01.12.2024 18:22:57 | 18:23:46
#663299 [+-] Piilota Suosittele

nykyaikaiset länsimaiset miinat vanhenee muutamassa vuodessa luonnossa, Ei ole enää sitä vaaraa että siivilit niihin menisivät kymmenien vuosien jälkeen

02.12.2024 12:54:14
#663497 [+2] Piilota Suosittele

>>663239
Se oli näiden päättäjien, varsinkin Halosen perseilyä joka johtui siitä että hän halusi huippuviran EU:sta, mutta ennen kaikkea painostuksen alla kun Suomi oli viimeinen EU-maa joka ei ollut sopimusta allekirjoittanut. Eikä siinä Puolustusvoimien sana painanut yhtään.

Muut Venäjän rajamaat olivat Natossa, siksi tämä miinasopimus oli ja on ihan perseestä Suomelle, onneksi sen purkamisesta nyt keskustellaan edes.

[ 13 viestiä | ]