EU SANNA SDP EU SANNA SDP
Pittääpi paikkansa, vitun konekuskit Pittääpi paikkansa, vitun konekuskit
Tiedejuttuja 2 Tiedejuttuja 2
Hauskuus alkaa tästä. Hauskuus alkaa tästä.
Filippus Komea Filippus Komea
mitä tämä taas on >.3 mitä tämä taas on >.3
Pervitiini Pervitiini
tits tits
kjeh kjeh
Fingerpori Fingerpori
anime anime
älä luovu toivosta älä luovu toivosta
Kupla Kupla
Vogel - Night City Vogel - Night City
Darkwood fanart Darkwood fanart
penis penis
pieni tarina :3 pieni tarina :3
Rasismi suvakki Rasismi suvakki
original rae original rae
kjeh kjeh kjeh kjeh
junsi ;_; junsi ;_;
jonneli ja anneli jonneli ja anneli
terve vaan pervot terve vaan pervot
sex sex
 493 näyttökertaa, 2 viestiä, 0.1 MB, 1 tiedosto, 20.03.2025 08:54:29
[ + 1 | ]

hustling

[79337] [a885a1c87d67d9b1.jpg] [0.1 MB] [1170x996] [] []
a885a1c87d67d9b1.jpg

sijoittaja

 · 

kapitalismi alas

 · 

kommunismi ylös

20.03.2025 17:23:12
#687732 [+2] Piilota Suosittele

Edelleen ei se tyhmä ole joka pyytää...

Samaan aikaan investoi 12-15 vuoden aikana lähes 1/3-osa palkasta asuntoon ja tästä summasta noin 5-6% menee korkoihin, inflaation, mahdollisten riskien jne takia muualle kuin itse sijoitukseen, sitten valtio vie vielä heti 2% varainsiirto veroa jos et ole ensiostaja.

Eli asunnon hinta oli 100.000€, jos otit sitävarten bout 80-90k€ lainaa, maksat 15 vuoden aikana takaisin pankille noin 100-110k€ + vs vero 2%, nyt olet kokonaisuudessa maksanut asunnosta +122-125k€, joten sijainti, taloustilanne ja markkinat sanelevat mitä saat siitä kun päätät että on aika myydä ja myydessä muista että välittäjäkin kuorii oman prosentti osuutensa.

Täten asunto mikä maksoi 100.000€ 15-vuotta sitten, voi nyt hyvässä tilanteessa maksaa +130.000€, eikä nykyinen myyjä silti tee välttämättä voittoa karvan vertaa, voittoa tekee pankki, välittäjä ja verokarhu.

Korjaukset ym vastike kulut kuuluvat elämiseen, joten niitä on turha edes yrittää siirtää seuraavan ostajan kontolle.

Tämä oli karkea yksinkertaistus siitä kuinka asunnon ostaminen ja omistaminen ei ole välttämättä sijoittamista, vaikka monet yksinkertaiset huutelevatkin porvariksi jos omistaa asunnon jossa asuu.

[ 2 viestiä | ]