Mali löysi kepin Mali löysi kepin
Moderni perheateria (vitsi oli omakeksimä) Moderni perheateria (vitsi oli omakeksimä)
Fuck the internet, suurimmaksi osaksi Fuck the internet, suurimmaksi osaksi
Teresa Kennedyn rakenne on muuttunut Teresa Kennedyn rakenne on muuttunut
Renkipojan parempi päivä Renkipojan parempi päivä
no one expects the spanish inquisition no one expects the spanish inquisition
viipalointikone viipalointikone
Neuvostoliittolaista rantamuotia 1980-luvulta Neuvostoliittolaista rantamuotia 1980-luvulta
Gay Gay
Spurdot Tapaa Jumal-Velhon :DD Spurdot Tapaa Jumal-Velhon :DD
kasvu kasvu
vanhat hyvät ajat vanhat hyvät ajat
Konservatisimi kunniaan Konservatisimi kunniaan
Uncle Spurdo :---DDD Uncle Spurdo :---DDD
sai yllätyksen sai yllätyksen
Kasvissyöjät syö kasviksia, lihansyöjät syö kasvissyöjiä Kasvissyöjät syö kasviksia, lihansyöjät syö kasvissyöjiä
American Hero American Hero
Suklaadydy Suklaadydy
Nappulan muinainen etusivu Nappulan muinainen etusivu
salimage unohti forkkupäivän salimage unohti forkkupäivän
Mentos Mentos
Nyt palo päreet Nyt palo päreet
Tekoälyn kirjoittama Harry Potter Tekoälyn kirjoittama Harry Potter
Turppi ja koira Turppi ja koira
 450 näyttökertaa, 14 viestiä, 6.11 MB, 2 tiedostoa, 22.09.2025 19:54:20
[ + 3 - | ]

Leikkaus ja unelmat

[83226] [tiedosto_1.png] [0.14 MB] [603x646] [] []
tiedosto_1.png
[83225] [tiedosto_2.mp4] [5.96 MB] [720x1280] [24.59s] [] []

vasemmisto

(216)  · 

unelma

(22)
22.09.2025 20:02:56 | 20:03:21
#718276 [+1] Piilota Suosittele

Suomessa tehdään ihan paskoja elokuvia. Ehkä yhden toisen kerran katsottavan nähnyt 20 vuoden aikana koska ei se määrä korvaa laatua

22.09.2025 21:12:35
#718289 [+-] Piilota Suosittele

Suomessa tehdään nykyään paljonkin hyviä elokuvia. Viime vuosilta mieleeni muistuu esim. Armomurhaaja, Peluri, Hetki lyö, Kyrsyä, Pahanhautoja sekä tietenkin Sisu.

Häjyt kakkosta en ole nähnyt, mutta se on varmaan ihan paska.

23.09.2025 14:31:15
#718335 [+2] Piilota Suosittele

Miksi kulttuuria pitää tukea, se on yleensä muutenkin varakkaiden ja rikkaiden viihdettä paitsi ehkä elokuvat.

Jos elokuva ei menesty, sille on ihan hyvä syy. Jos konsertti maksaisi ilman tukia 5000€/henkilö, on jossain vikaa. En tiedä paljonko se maksaisi, mutta tiedän että sitä tuetaan valtavasti.

Milloin olet itse käynyt konsertissa läski?

23.09.2025 18:11:04
#718379 [+-] Piilota Suosittele

Taisi vasemmiston ongelma kulttuurista leikkaamisessa olla siinä, että
niitä budjetteja syynätään sitten tarkemmin, että mihin pillupäiväkirjoihin sitä
rahaa riittää.

Eli suoraan leikkaus tuttujen vapaiden taiteilijoiden tuloihin, koska ei voida
enää pensseli perseessä pyyhkiä seiniä ja saada siihen valtiolta rahotusta.

23.09.2025 18:22:48
#718381 [+1] Piilota Suosittele

>>718335

Oopperatuki per lippua kohden on ollut, huom ollut 600 euroa.
Siis pähkinänkuoressa:

MItään taideväki ei pysty tekemään ilman, että joku sitä rahoittaisi. Ei yhden yhtä omaa näyttelyä ei saada aikaan omalla rahalla. Ei mitään saada aikaan omalla rahalla.

02.10.2025 15:01:21
#719904 [+-] Piilota Suosittele

>>718335
Nää on näitä leikkauksia jotka voi käydä kalliiksi pidemmän päälle.

Hallitus leikkaa suorista yritystuista ensi vuonna vain 12 miljoonaa euroa. Suoria tukia maksettiin viime vuonna 908 miljoonaa.
Metsäyhtiöistä Metsä Board sai 21 miljoonaa ja Stora Enso 18 miljoonaa euroa. Outokummun saamat yritystuet olivat 21 miljoonaa euroa, ja verkkoyhtiö Nokia Solutions and Networks 19 miljoonaa. UPM-Kymmene 61 miljoonaa

Varustamoiden tukien tärkeyteen en ota kantaa, mutta Viking Line, 54 miljoonaa, Finnlines, 42 miljoonaa ja Tallink Silja 33 miljoonaa euroa.

Mutta ehkä tuo 12M on tärkeä.

03.10.2025 17:07:06
#720134 [+-] Piilota Suosittele

>>719904
Ei ole tärkeä, mutta nuo yritykset tekevät älyttömästi voittoa, menee se tuki väärään suuntaan. Aloittaville yrityksille sen pitäisi pääasiassa mennä, nuo eivät tarvitse tukea mihinkään.

03.10.2025 19:19:16
#720158 [+1] Piilota Suosittele

>>720134
Aloittaville yrityksille sen pitäisi pääasiassa mennä

No nyt aletaan olla samalla linjalla. Ja koulutukseen pitäis satsata, koska muuten olemme kohta oikeasti pohjolan jenkkilä.

Mut elokuvatuki heijastelee esim. maakuntien elokuvateattereihin joista on laskettu kaatuvan kolmannes noilla alkuperäsillä leikkauksilla. Esim viime vuoden katsotuin elokuva suomessa oli Myrskyluodon Maija. Elokuva sai Elokuvasäätiöltä miljoona euroa tuotantotukea.

[ 14 viestiä | ]