Perustaja 7evill

Medioita voi lisätä

Jäsenet

Perustettu 17.09.2018 13:35:51 Jäseniä 34 Vierailuja 5 141 Medioita 509

Kaikki hassun huiskeat ruokameemit, nistimössöstä hanhenmaksabulleroon.

Lohi paistosta Lohi paistosta
Joen tacot (esikoululaisen kokkikirja) Joen tacot (esikoululaisen kokkikirja)
Toissapäivänen pippuripihvi Toissapäivänen pippuripihvi
toivoton kastike ja ketsuppiuhkaus toivoton kastike ja ketsuppiuhkaus
Koronamös Koronamös
Kebu kermapersuilla Kebu kermapersuilla
Tein lihakeiton Tein lihakeiton
Eilistä pizzaa (á la chef microwave) Eilistä pizzaa (á la chef microwave)
Hampurilaishaaste Hampurilaishaaste
Hitlerin Siwan makkaraspydäri Hitlerin Siwan makkaraspydäri
Kanajauhelihahässäkkä Kanajauhelihahässäkkä
Kokki kolmoset Kokki kolmoset
Ruoka avun saalis 1.3. Ruoka avun saalis 1.3.
Mitäs tänään syötäisiin? Mitäs tänään syötäisiin?
Kinkkupastaa Kinkkupastaa
Ramsay Ramsay
Cinccumunacas ja sienisalaatti Cinccumunacas ja sienisalaatti
Maksapihvit puikilaperunoilla ja kermaisella viinikastokkeella Maksapihvit puikilaperunoilla ja kermaisella viinikastokkeella
Ranualaiset munalla Ranualaiset munalla
Maistuisi varmaan sullekin näin 2 aikaa aamulla Maistuisi varmaan sullekin näin 2 aikaa aamulla
Euron possusiivu, likainen pöytäliina ja sen vartija Euron possusiivu, likainen pöytäliina ja sen vartija
Uunikana ja perunat Uunikana ja perunat
Kännimätöt Kännimätöt
Niin hyveä kasvis keittoa Niin hyveä kasvis keittoa
 749 näyttökertaa, 9 viestiä, 3.67 MB, 1 tiedosto, 26.08.2019 16:27:41
[ + 5 - | ]

Juustoiset jauhelihapihvit, rehut ja chili-yrtti-VS-mayo

[33684] [annos.jpg] [3.67 MB] [4160x3120] [] []
annos.jpg

jauhelihapihvi

 · 

lehtikaali

 · 

paistos

26.08.2019 17:09:03 | 17:09:12
#240121 [+-] Piilota Suosittele

Jauhelihapihveihin meni 400g sika-nautaa, 1 sipuli, 1 iso v-sipulin kynsi, kourallinen korppujauhoja/murustettua paahtoleipää, 1 muna (ei oma), suolat ; pippurit ja loraus Worchester-kastiketta sekä kuutioitu kermajuuston kanta. Pihvit paistoin omassa rasvassaan, koska sika-nauta.

Rehut (lehtikaalin, kesäkurpitsan ja kirsikkatomaatit) paistoin voissa ja mausteiksi pelkkä s ; p.

Majoneesiin meni tukku tuoretta persiljaa, kiinansipulilaihoa (valkosipulin ja ruohosipulin risteytys, jos makua miettii), kuivattua chiliä, 1 valkosipulin kynsi, mustapippuria rouhittuna, loraus limemehua. Majoneesina käytin Lidlin 30%:n ja Hellmansin Real Mayon sekoitusta suhteella 30-70.

26.08.2019 20:38:35
#240241 [+-] Piilota Suosittele

>>240240
siitä taikinasta teki 7 keskikokoista pihviä, joten riittää enemmän kuin yhdelle aterialle. Kuvassa kolme pienintä. Ja ei ollu HP:n soosia vaan Heinzin.

26.08.2019 21:15:04 | 21:16:37
#240254 [+-] Piilota Suosittele

>>240241
Juu. 400 g, muna, 25 g korppujauhoja ja 200 g sibale tuottaa mulle ainakin 4 ateriaa, palluroina tai pihveinä. Joku pässi varmaan laittaisi sekaan vielä kermaa tai pahimmassa tapauksessa vettä. Hyi saatana.

26.08.2019 22:09:23
#240283 [+-] Piilota Suosittele

>>240254
Kuka helvetissä laittaisi j-lihataikinaan vettä?! Kermatilkka tai loraus piimää/kefiriä vielä menettelee, mutta että laittaisi vettä! Vesi aiheuttaisi paistovaiheessa vain lisää rasvaroiskeita hellalle ja käsille.

26.08.2019 22:48:14 | 22:51:10
#240306 [+-] Piilota Suosittele

>>240283
On kuule sellasiakin hirviöitä olemassa ( @Doomdodgers vois tehdä niin). Ne on niitä samoja hirviöitä, jotka pesee marinaadin pois ennen paistamista. Kermaa voin sitten laittaa kun hampaat putoo niin on helpompi jauhaa.

Edit: ja mieti miltä ne puolikeitetyt pullat sitten maistuu...

26.08.2019 22:58:53
#240309 [+-] Piilota Suosittele

Itse yleensä sekoitan pihvin sekaan kananmunan korppujauhojen, pilputun sipulin ja pippurin kaveriksi. En kyllä ole ikinä kuullut kermasta jauhelihassa.

26.08.2019 23:11:26 | 23:12:15
#240316 [+-] Piilota Suosittele

>>240309
Seuraavalla kerralla voit tehdä itse korppujauhot kuivaneesta leivästä tai heittää vain siivun paahtoleipää sekaan, niin ei tartte korppujauhoja ostaa. Lopputulos on sama. Edit: Olen myös kokeillut tuota taikinaa laittamalla lorauksen kefiriä joukkoon ja ei se hullummaksi muuttunut, tosin oli aika kuivaa jauhelihaa sillä kertaa.

[ 9 viestiä | ]