Perustaja 7evill

Medioita voi lisätä

Jäsenet

Perustettu 17.09.2018 13:35:51 Jäseniä 34 Vierailuja 5 132 Medioita 509

Kaikki hassun huiskeat ruokameemit, nistimössöstä hanhenmaksabulleroon.

Paistettua kanaa Paistettua kanaa
juuh elikkäs ranut ja kanakastike juuh elikkäs ranut ja kanakastike
Jämäsettimättöä Jämäsettimättöä
Euron possusiivu, likainen pöytäliina ja sen vartija Euron possusiivu, likainen pöytäliina ja sen vartija
Herkkujen herkku Herkkujen herkku
Joulupäivän läskimahapitsaa Joulupäivän läskimahapitsaa
Vitun laiska carnivore illallinen Vitun laiska carnivore illallinen
Eilistä pizzaa (á la chef microwave) Eilistä pizzaa (á la chef microwave)
Paahdettu kana ja kasvikset Paahdettu kana ja kasvikset
Kuun loppu Kuun loppu
Maksapihvit puikilaperunoilla ja kermaisella viinikastokkeella Maksapihvit puikilaperunoilla ja kermaisella viinikastokkeella
Jauhelihakastike ja perunat Jauhelihakastike ja perunat
Lasagne Lasagne
Herknua tullssa Herknua tullssa
Juuh elikkä... Juuh elikkä...
Iltapala Iltapala
Tuore salsa ja tacolauantai Tuore salsa ja tacolauantai
Gurmeeta Gurmeeta
Lohi paistosta Lohi paistosta
Lihapullapastakastike Lihapullapastakastike
Master Chef Luolasto Master Chef Luolasto
Iltapala Iltapala
Nuudelit fileepihvillä Nuudelit fileepihvillä
Tomaattinen lohipata ja hirssiä Tomaattinen lohipata ja hirssiä
 707 näyttökertaa, 13 viestiä, 1.13 MB, 1 tiedosto, 22.02.2025 16:42:27
[ + 0 | ]

Cordon Bleu lankkuperuna ja peurenakki

[78341] [0.jpg] [1.13 MB] [2872x2294] [] []
0.jpg

uunipelti

 · 

mättö

(67)  · 

ruoka

(404)  · 

annos

(10)  · 

master chef

(8)  · 

michelin tähti

 · 

huippukokki

(7)
22.02.2025 17:31:22 | 17:31:36
#682243 [+-] Piilota Suosittele

>>682240
se on se cordon plöö, eli sveitsin leike

Kinkulla ja juustolla täytetty sveitsinleike on suomalaisille tuttu liharuoka. Sveitsinleike valmistetaan perinteiseen tapaan paneroidusta vasikan sisäpaistista, mutta ruokalajista on kehittynyt omat versionsa myös nuijitusta porsaanlihasta ja broilerista. Nuijttu liha taitellaan taskuksi ja sen sisään ujutetaan juusto ja kinkku.


Toki pakasteena ne on vähän pirkka versioita

22.02.2025 21:02:47
#682305 [+1] Piilota Suosittele

>>682250 Kannattaa sitten ostaa jotain kunnon merkkiä ja paistaa se kunnolla kypsäksi, on meinaan aika vistoa järsiä jotain paneroitua jekkua, jos se leike ei ole kunnolla mureaa ja laadukasta lihaa, vaan tuntuu suussa siltä kuin se Rainbown panerointitehtaan Hose olisi hukannut käytetyn kondomin siinä kanaa viipaloidessa.

22.02.2025 21:38:51
#682313 [+-] Piilota Suosittele

>>682305 Lähtökohtasesti meikäläinen paistaa lihat ja
etenkin kanan siihen kuntoon, että kypsänä se nauttii
paremmista sosiaalieduista, kuin kokki itse.

Nuo halvemmat liha/kananugetit on yksi artikkeli, joihin
ei viellä pahemmin ole tullut sekaannuttua.
Jotenkin ei se idea vain kokonaisena myllyn läpi vedetystä kanasta
ihan niin hirveästi houkuta.

22.02.2025 22:47:57
#682329 [+-] Piilota Suosittele

>>682313
Mua ärsyttää ne jotka pitää liian kauan ranuja yms perunoita uunissa. Esim mulla toi, että kun ne pikkusen alkaa ottaa väriä päätyihin niin sit ne alkaa olla hyvät.

22.02.2025 23:33:49
#682345 [+-] Piilota Suosittele

>>682329 Riippuu vähän ranuista ja paistotavasta, että millon on
parhaat. Rasvakeitin luonnollisesti paras maun puolesta, mutta
vähän liikaa häslinkiä ja sotkua sen kanssa, että tällä käytöllä
järkevää. Airfryeri ollu käytössä tovin ja omasta mielestä parempi
kuin uuni vaikka välillä pitääkin vähän sekottaa, että paistuvat
tasaisesti.

25.02.2025 04:01:23 | 04:01:46
#682699 [+-] Piilota Suosittele

>>682329
Mua ärsyttää ne jotka pitää liian kauan ranuja yms perunoita uunissa.

Mua ärsytti se, kun laitettiin tossa lomalla uuniin ranskalaisia, nakkeja, venäläisiä ja kalapuikkoja, mutta ei uunia päälle. Tarjoiltiin yhtä kylmänä kuin kalja 🤢👌🏿👌🏿

[ 13 viestiä | ]